EAGLE

Nyákkészítés fortélyai a tervezéstől a maratott panelig....
Avatar
szovhoz
Bitfaragó
Hozzászólások: 608
Csatlakozott: 2007. április 7. szombat, 6:00
Kapcsolat:

HozzászólásSzerző: szovhoz » 2009. augusztus 7. péntek, 20:30

A furatgalvanizálás során a furatok kb.0,1-0,13mm-rel csökkennek.
Én pl.0,6-láb 0,8 furat
0,8-1mm
1,0-1,2mm
Ez a ráhagyás biztonságos kiforrasztást is lehetővé teszi,nem húzod ki a furat....
Ha a panelt gyártatni fogod lehetőleg 8-10db fajtájú fúrónál ne használj többet mert morcosak érte,de ez gyártótól is függ.

Avatar
tibi
DrótVégénSzéndarab
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2006. augusztus 26. szombat, 6:00

HozzászólásSzerző: tibi » 2009. augusztus 8. szombat, 11:00

Akkor ezek szerint fogom módosítani a furatokat.

Nagyon szépen köszönöm a segítséget!

Avatar
DOGMAN
Chipgyilok
Hozzászólások: 293
Csatlakozott: 2006. augusztus 27. vasárnap, 6:00
Tartózkodási hely: Balatonboglár

HozzászólásSzerző: DOGMAN » 2009. augusztus 8. szombat, 13:21

Rajzoltam egy lbr-t Nokia LCD-hez:

http://www.tanyalap.hu/Moslekos/dogman/avr/eagle/LPH-7779.lbr

a 7779-es a legelterjedtebb, én spec ingyen szerztem be 3-4 darabot gsm bolt "kacatos" dobozásból.

LPH 7366 Nokia 5110, 5120, 5130, 5160, 6110, 6150
LPH 7677 Nokia 3210
LPH 7779 Nokia 3310, 3315, 3330, 3350, 3410
LPH 7690 Nokia 6210

Avatar
Kuruc85
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2010. március 26. péntek, 6:00

help me!

HozzászólásSzerző: Kuruc85 » 2010. március 26. péntek, 16:57

Hali skacok!

Egy olyan kérdésem/gondom lenne, hogy letöltöttem az 5.7.0-s angol verziót, és a schematic-ban az add-nál igaz hogy felugrik az ablak, de üres a mező. Nincsenek ott az alkatrészek, viszont a program library könyvtárában benne vannak az lbr kiterjesztésű cumók.
Mi lehet a gond? :wink:

Avatar
Franz
DrótVégénSzéndarab
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2009. május 29. péntek, 6:00

HozzászólásSzerző: Franz » 2010. március 26. péntek, 17:23

Szia!
Használatba kell venni az alkatrészkönyvtárakat. Control Panel -> jobb klikk a Libraries könyvtrárra -> Use all. azok a könyvtárak vannak használatban amik után egy zöld "gomb" ikon van. A szürke inaktiv.

Avatar
DOGMAN
Chipgyilok
Hozzászólások: 293
Csatlakozott: 2006. augusztus 27. vasárnap, 6:00
Tartózkodási hely: Balatonboglár

HozzászólásSzerző: DOGMAN » 2010. április 27. kedd, 7:37

Sziasztok!

A panelem egy részén kb 10-15A átfolyó áramra is számítani kell. (H-híd FET-ekkel)
Van annak valami számítási módja/szabálya, hogy a szükséges szélességet (keresztmetszetet) meghatározzam?

Nem lenne jó ha az olvadóbiztosíték helyett a nyák égne fel előbb...

Gondoltam arra hogy a FET lábának keresztmetszetét számolom át a nyák rézvastagságának megfelelően, de számít-e, hogy a láb gondolom teljesen más anyagból van, vagy elhanyagolható?

Avatar
winnerbt
Chipfüstölő
Hozzászólások: 884
Csatlakozott: 2007. március 25. vasárnap, 6:00
Tartózkodási hely: Kecskemét

HozzászólásSzerző: winnerbt » 2010. április 27. kedd, 8:39

15A-hez 5mm szélesség elég lesz bőven, de futtasd be vastagon ónnal. A FET lábak rézből vannak, semmi különleges, de azért adhatnak meg rá nagy áramokat, mert rövidek, akkora távolságon nem keletkezik számottevő disszipáció. A paneled viszont a nagy területe miatt jobban tud hűlni, ha sokkal hosszabb is. 20A-es motorvezérlőnél a 10mm-es vezetősáv vékonyan ónozva több volt, mint jó.
JAni

Avatar
DOGMAN
Chipgyilok
Hozzászólások: 293
Csatlakozott: 2006. augusztus 27. vasárnap, 6:00
Tartózkodási hely: Balatonboglár

HozzászólásSzerző: DOGMAN » 2010. április 27. kedd, 9:11

Köszi, megpróbálok akkor ilyen szélességgel dolgozni a nagy amperes részen...

Avatar
Robert
Elektronbűvölő
Hozzászólások: 9870
Csatlakozott: 2005. december 9. péntek, 7:00
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

HozzászólásSzerző: Robert » 2010. április 27. kedd, 9:41

A nyákokon is 3 féle rézvastagságú van!
A legvastagabbat válaszd.

A vezetősáv tetejét mondd meg, hogy ne forrasztásgátló lakkozza (Trestrict ha jól emlékszem), ekkor az ónfürdő előónozza neked. Így könnyű felvinni az ónréteget.

Ha szépet akarsz akkor 2 mm-nél nagyobb kivágást ne tegyél a forrasztásgátló lakkban! A felett már a felületi hullámosság látszik....

Avatar
DOGMAN
Chipgyilok
Hozzászólások: 293
Csatlakozott: 2006. augusztus 27. vasárnap, 6:00
Tartózkodási hely: Balatonboglár

HozzászólásSzerző: DOGMAN » 2010. április 27. kedd, 10:18

Fotózással készített házi nyák lesz, és már megvan a nyersanyag (őszintén megmondom nemtudom milyen vastag a réz rajta) de az ónozást mindenképp megcsinálom rá.
A motor terhelés nélkül pillanatnyi időkre fel-felvesz kb 8-10 ampert.
Kettő majd dupla annyit fog de az csak a közös betáp részen lesz, ahonnan a hidak kapják a motor tápot. Hidanként nem lesz több 10A-nál.

Avatar
TyuTyu
DrótVégénSzéndarab
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2005. június 5. vasárnap, 6:00

HozzászólásSzerző: TyuTyu » 2010. április 27. kedd, 18:00


Avatar
szovhoz
Bitfaragó
Hozzászólások: 608
Csatlakozott: 2007. április 7. szombat, 6:00
Kapcsolat:

HozzászólásSzerző: szovhoz » 2010. április 28. szerda, 8:46

35u-os nyáknál 1mm 2A-t bír. így kell számolj ha nem tudod milyen a nyák az gáz.

Mondjuk mi a sprint layoutal rajzolunk és az pontosan mutatja hogy mennyit bír el.
-= STK500 =-

Avatar
DOGMAN
Chipgyilok
Hozzászólások: 293
Csatlakozott: 2006. augusztus 27. vasárnap, 6:00
Tartózkodási hely: Balatonboglár

HozzászólásSzerző: DOGMAN » 2010. április 28. szerda, 9:42

http://www.hqelektronik.hu/info/hu/pp-1309.html

Szerintem ez 35u vastag, persze a böngésző nálam "3/4m" nek írja. karakterkódolás pfff

Avatar
Kuruc85
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2010. március 26. péntek, 6:00

kérdés

HozzászólásSzerző: Kuruc85 » 2010. május 21. péntek, 19:31

Sziasztok!
Segítségeteket kérném, azt szeretném tudni, hogy tudom az eagle-ben finomítani a vezetékezést? Mármint hogy ne raszter távolságot ugorjon a vezeték...
Előre is köszönöm!
Jó hétvégét 8)

Avatar
tibi
DrótVégénSzéndarab
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2006. augusztus 26. szombat, 6:00

HozzászólásSzerző: tibi » 2010. május 21. péntek, 19:38

Szia!
A Grid paranccsal tudod beállítani a rasztertávolságot.


Vissza: “Nyákkészítés”

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég