Oldal: 2 / 4

Re: Arduino IDE környezet kialakítása másképp

Elküldve: 2016. május 14. szombat, 21:20
Szerző: kszabi
Hát mégse működik.
Mindig ezt a hibát kapom: Error: Program "mingw32-make.exe" not found in PATH
Itt valamelyik összetevő hiányzik, vagy ezt nekem kell beállítani?

Re: Arduino IDE környezet kialakítása másképp

Elküldve: 2016. május 14. szombat, 22:03
Szerző: SanyiSay
Bármit rátölthetsz az ESP-re ha megvan a bin állomány, vagy a forráskód és van hozzá fordítód.
Én ezzel szoktam.
https://github.com/nodemcu/nodemcu-flasher
de lehet mással is.
AT firmware pedig van pár belinkelve az AT topikban.
És valóban AT parancsot csak AT firmware tudja kezelni.

ESP SDK ban nem vagyok járatos, de mivel gyakran úgy kell összerakni több elemből a fordítót, az efféle hibákra az nálam a jól bevált módszer hogy azt a fájlt amit hiányol oda teszem ahova a path mutat, vagy átállítom az elérési utat ha ez lehetséges. Lehet buta kérdés de mivel az arduino topikba írtál nem azt szeretted volna telepíteni SDK helyett?

Re: Arduino IDE környezet kialakítása másképp

Elküldve: 2016. május 15. vasárnap, 14:31
Szerző: kapu48
Ha még nem ismered? Talán ez segít neked:

Arduino Eclipse IDE 2.4 – Arduino 1.6.3 – Teensyduino 1.22 – Mac & Windows installation
https://trippylighting.com/teensy-arduino-ect/arduino-eclipse-plugin/arduino-eclipse-ide-2-4-arduino-1-6-3-teensyduino-1-22-mac-windows-installation/

How to add a library - Arduino Eclipse Plugin!
http://eclipse.baeyens.it/how_to.shtml#/lib

* Letöltött make.exe
ftp://ftp.equation.com/make/32/make.exe

https://www.youtube.com/watch?v=cspLbTqBi7k&feature=youtu.be

És az én tapasztalatom, hogy 64Bites rendszeren nem futott a 32Bites Eclipse!
(De lehet, hogy csak a kezdök tudatlansága volt az oka?)

Re: Arduino IDE környezet kialakítása másképp

Elküldve: 2016. május 16. hétfő, 21:18
Szerző: SanyiSay
Hu mennyi mennyi link.
Akkor még egy pár hogy teljen a topik. :)
Én nem bonyolítottam elég volt csak pár gombnyomás.

- x64 hez kell ez /jdk-8u91-windows-x64.exe/
- innen http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/jdk8-downloads-2133151.html
- Aztán Eclipse Eclipse IDE for C/C++ Developers
- innen akár https://eclipse.org/downloads/
- Aztán Eclipse elindít
- Menüben: Help/Install New Software...
- Work With: mezőbe másolni
- ezt a linket

Kód: Egész kijelölése

http://www.baeyens.it/eclipse/nightly

- aztán bepipálni a megjelenő Arduino Eclipse Plugin -t
- telepíteni
- Menüben: Window/Preferences
- Preferences ablakban: Arduino/Platform and Boards
- bepipálni az ESP8266/ESP8266 alatt amelyiket szeretnénk.
- Preferences ablakban: Arduino
- Build before upload? (feltöltés előtt újraépítse e a kódot)
- Preferences ablakban: Arduino/Locations ezeket lecserélve megkaphatjuk a legújabb Board kiadást de ehhez nem kell nyúlni.

Arduinot előtte nem kell telepíteni, azt megoldja magától, mindegy hogy telepítős vagy Portable Eclipset használunk.
Eclipse mappán belül nyit egy /arduinoPlugin/ mappát, oda teszi boardal együtt.

Re: Arduino IDE környezet kialakítása másképp

Elküldve: 2016. május 19. csütörtök, 17:15
Szerző: aaszabo
Linuxon is működik az Eclipse-s megoldás: http://www.baeyens.it/eclipse/V3
Az a trükkje, hogy először az Arduino környezetet kell életre lehelni (itt működjön a programozás). Ebből is az 1.6.5 verziót. Ehhez kell hozzáadni az ESP támogatást. De ebből már mehet a legújabb (2.0.0; én még a 2.0.3-t nem láttam, amiről Róbert írt)
Ahhoz, hogy az új ESP lib és firmware verziók töltődjenek fel nem kell a teljes Arduinot frissíteni, csak az Arduino-n belül az ESP támogatást kell újabbra cserélni.

Re: Arduino IDE környezet kialakítása másképp

Elküldve: 2016. június 4. szombat, 13:48
Szerző: kszabi
Sziasztok!
Próbálom beüzemelni az eclipse-t ahogy SanyiSay írta, talán össze is jött.
Elsőnek a led villogtatás.

#include "Arduino.h"
//The setup function is called once at startup of the sketch
void setup()
{
// Add your initialization code here
pinMode(BUILTIN_LED, OUTPUT);

}

// The loop function is called in an endless loop
void loop()
{
//Add your repeated code here
digitalWrite(BUILTIN_LED, HIGH); // turn the LED on (HIGH is the voltage level)
delay(1000); // wait for a second
digitalWrite(BUILTIN_LED, LOW); // turn the LED off by making the voltage LOW
delay(1000); // wait for a second


}

A bin állományt megmutatom a nodemcu firmware programmer-nek, majd nyomok egy flash-et.
A csík végigfut, megjelenik a zöld pipa, a panelen villog a led majd semmi.
Hiányzik valami config, vagy a kód nem jó ?

Re: Arduino IDE környezet kialakítása másképp

Elküldve: 2016. június 5. vasárnap, 6:20
Szerző: SanyiSay
Kódban nincs hiba.
Panelon lévő led villog GPIO16 lábon persze ha olyan ESP-re küldöd amin ez ott és főleg azon a lábon van.
Na ez a rész amit hiányolok írásodból, a board beállítást.
- Jó ESP-re fordítottad le a kódod?
- Valamint egy Projecthez több Board beállítás is rendelhető ilyenkor mindegyikhez külön BIN fájl készül.
- Azt próbáld elérni hogy az Eclipse töltse fel a kódot az ESP-re mert így beiktattál egy felesleges feladatot magadnak.

- ha ez mind ok és mégis a NodeMCU flasher progival töltöd fel a kódot akkor feltöltés után nyomj egy resetet addig nem indul el, legalább is nálam ez történt.

Re: Arduino IDE környezet kialakítása másképp

Elküldve: 2016. június 5. vasárnap, 16:07
Szerző: kszabi
Sziasztok!
NodemCu V3 panelem van.
Eclipse alól a feltöltés error: espcomm_open failed hibával megáll, pedig a com3 port látszik.
Arduino 1.6.5-el sikerült a led villogtatás, pinMode(2, OUTPUT); beállítással.
A másik ledet viszont nem találom, se azt hogy a button hova van kötve. Sajnos amit találtam infót a neten teljesen ellentmondásosak.
Létezik egyáltalán ezen a verzión a másik led vagy a semmit kergetem?
Köszi Szabolcs

Re: Arduino IDE környezet kialakítása másképp

Elküldve: 2016. június 5. vasárnap, 17:58
Szerző: SanyiSay
Ami gyakori ennél a port hibánál, hogy egy másik program már használja a soros portot. Többnyire valamelyik terminál szokott úgy maradni, ha csak nem az aktuális (feltöltést végző) szerkesztőjét használja az ember.
Kapcsoló: Reset és a GPIO 0 lábakon szokott lenni. ESP12e lapon GPIO2 a led, NodeMCU panelon pedig GPIO16 a valószínű.
Kapcsolási rajz az valóban nem mindig van ezekhez a modulokhoz, de azért az viszonylag egyszerűen kideríthető hogy van e led vagy nincs rajta.
Mondjuk villogtatod az összes szabad kimenetet, így is kiderülhet.
http://s1.electrodragon.com/wp-content/ ... E-pins.png
Persze ha hibás a panel akkor ettől nem derül ki, de szerencsére sok egyéb átlátszó alkatrész nincs a panelon csak a led, azt meg látni egy nagyítóval. Így akár maga az alkatrész is ellenőrizhető.

Re: Arduino IDE környezet kialakítása másképp

Elküldve: 2016. június 5. vasárnap, 19:09
Szerző: kszabi
Megvan a kapcsoló, tényleg a 0 lábon volt.
A második ledet meg úgy néz ki lehagyták erről a panelről.
Az eclipse-ben megpróbáltam hogy átdugom máshova, felismeri hogy com5 aztán ugyanaz a hiba marad.
Üdv Szabolcs

Re: Arduino IDE környezet kialakítása másképp

Elküldve: 2016. június 5. vasárnap, 19:30
Szerző: SanyiSay
Attól hogy átdugod másik USB lyukba sok mindennek nem is kellene változnia jó esetben. Nem fut mellette sima Arduino vagy egyéb terminál progi?

Re: Arduino IDE környezet kialakítása másképp

Elküldve: 2016. június 5. vasárnap, 19:57
Szerző: kszabi
Amennyire meg tudom nézni semmi ilyen nem fut.
A választható boardok között nincs NodemCu V3 csak 1.0 és 0.9. Lehet hogy emiatt szívok?

Re: Arduino IDE környezet kialakítása másképp

Elküldve: 2016. június 5. vasárnap, 20:19
Szerző: SanyiSay
Board beállításoknál jó esetben ugyanazok vannak amik az Arduinoban, ha ott ment a feltöltés akkor itt is jónak kellene lennie ugyanannak.

Re: Arduino IDE környezet kialakítása másképp

Elküldve: 2016. június 6. hétfő, 12:31
Szerző: kszabi
Meg van a hiba, a boards.txt-t kellett átállítani.
Köszi Szabolcs

Re: Arduino IDE környezet kialakítása másképp

Elküldve: 2016. június 19. vasárnap, 7:56
Szerző: kszabi
Sziasztok!
Megoldható az eclipse-ben hogy egy projectet mentsek másképp, és igy vigye az összes beállítást?
Vagy létre kell hozni egy újat minden beállítással együtt ?
Köszi Szabolcs