Mjoy16 játékvezérlő építése

Hogyan programozzak AVR chipet? Programozók beállításai...
Bascom nyelvű programok...
Válasz küldése
Avatar
DOGMAN
Chipgyilok
Hozzászólások: 293
Csatlakozott: 2006. augusztus 27. vasárnap, 6:00

Mjoy16 játékvezérlő építése

Hozzászólás Szerző: DOGMAN »

Helló!

Elég szerteágazó lett az autószimulátor projektem:
- pwm-es DC motorvezérlés (90%-ra kész)
- RC autó szervómotoros műszerfal vezérlés (teszt szinten már jól működik)
- és most egy extra analóg/digitélis játékvezérlőre is szükségem van.

Az alábbi kapcsolást találtam:
http://www.powernet.pl/~krzysiek/elektr ... mjoy16.htm
Ez az eredeti projekt egy tükrözése.
Sajnos forráskód nincsen hozzá csak a hex file.

És ennek egy kisebb változatát szeretném megépíteni:
http://www.x-simulator.de/forum/mjoy16- ... -t726.html
Ezt Mega8 vezérli, 6 analóg és 28 digitális bemenete van.
Itt is csak a hex file áll rendelkezésre, remélem működni fog rendesen.

Érdekelne:
Bascomban hogy nézhet ki egy ilyen szoftver???
Gondolom valami spec lib kell az USB közvetlen meghajtásához.
...csinált már valaki ilyet?
Jó lenne ha megoldható lenne Bascomban, ezért tettem ide a témát.
Ráadásul viszonylag kis költségvetésből megvan, ennyi pénzért csak "fullgagyi" 2 tengelyes/4 gombos joyt lehet csak venni.

A rajzzal kapcsolatos kérdéseim:
- a programozó csatlakozóra ugye nem feltétlenül kell a 330R? (STK500-hoz)
- a 0.1 uF-ek helyett jó a 10uF is? (eddig mindig 10uF-et tettem)
Kép
Avatar
Robert
Elektronbűvölő
Hozzászólások: 10191
Csatlakozott: 2005. december 9. péntek, 7:00

Hozzászólás Szerző: Robert »

Az obdev.at oldalon ott a C forrás....


A Bascom kevés a SW alapú USBhez. Ide inkább a AT90USB sorozatú ICben gondolkodnék. A 7végén kapom meg a USBKEX készletet, és ahhoz van USB-Joystick. Azt hiszem Bascomban is:)

AT90USB162 chipet ~1e-Ftért begyűjtheted...


De a www.mcselec.com fórumban indult az eredeti kérdésednek megfelelő LIB fejlesztés. Ez ~ december óta pihen :( .
A chip aléggé határon dolgozik, de sztem C-ben nem lehet ördöngősség....
Avatar
DOGMAN
Chipgyilok
Hozzászólások: 293
Csatlakozott: 2006. augusztus 27. vasárnap, 6:00

Hozzászólás Szerző: DOGMAN »

Akkor egyelőre nem feszegetem a program(át)írás gondolatát (C kód nekem magas, csak nagyon alapszintem tudom megfejteni mit is látok :D)

Marad az utánépítés az eredeti HEX fáj beírásával...
Van egy elvetemült ismerősöm aki C-ben programoz AVR-t, de sajna külföldön melózik és nemigen ér rá segíteni mostanában.
Majd ha elérem átpasszolom neki, hogy ha ráér akkor derítse ki nekem hogy lehet pl nyomógomb helyett kapcsoló logikát leprogramozni.
Avatar
DOGMAN
Chipgyilok
Hozzászólások: 293
Csatlakozott: 2006. augusztus 27. vasárnap, 6:00

Hozzászólás Szerző: DOGMAN »

Összedobáltam raszternyákon egy deszkamodellt, és működik frankón.
WinXP, Win7-is sima játékvezérlőnek ismeri fel, driver sem kell hozzá.
Lehet frankón kalibrálni, pedig nem is pontosan a megadott alkatrészekből készült, (pár ellenállás csak közelíti a megadott értéket, kvarc mellé nem tettem kondikat)
Avatar
Robert
Elektronbűvölő
Hozzászólások: 10191
Csatlakozott: 2005. december 9. péntek, 7:00

Hozzászólás Szerző: Robert »

Avatar
Robert
Elektronbűvölő
Hozzászólások: 10191
Csatlakozott: 2005. december 9. péntek, 7:00

Hozzászólás Szerző: Robert »

A kvrc mellé a kondik kellenek. párás időben leáll a rezgés, illetve instabillá válik....
Avatar
DOGMAN
Chipgyilok
Hozzászólások: 293
Csatlakozott: 2006. augusztus 27. vasárnap, 6:00

Hozzászólás Szerző: DOGMAN »

Robert írta:A kvrc mellé a kondik kellenek. párás időben leáll a rezgés, illetve instabillá válik....
Persze a kész nyákon már lesz kondi, csak a deszkamodellhez nem tettem, most meg a Proxxon minidrillem halt le: szénkefe valamiért nem megy elég erősen a helyére és ugrál a fordulat meg gyenge. Most megprúbálom szétszedni a motort (össze van sajtolva) hogy megnézzem mivan. Aztán nyákfúrás folytat :D
Válasz küldése