Atmega8 fuse bitek (watchdog / boden)
Így nehéz lesz 1-röl 2-re jutni!
Ha csak csurgatjátok az infót!
Ami eddig Tiszta:
1.: Hibás a project HW oldala!
2.: Az SW-röl pedig nem tudunk semmit, mert csak Hex-ben van meg.
Valaki ide jön, hogy javítjuk meg.
Egy másik valaki pedig letorkol, hogy jó az úgy ahogy van!
Szerintem maradjon az ilyen árú Kínában. Én 1 Petákot sem adnék érte!
Ha csak csurgatjátok az infót!
Ami eddig Tiszta:
1.: Hibás a project HW oldala!
2.: Az SW-röl pedig nem tudunk semmit, mert csak Hex-ben van meg.
Valaki ide jön, hogy javítjuk meg.
Egy másik valaki pedig letorkol, hogy jó az úgy ahogy van!
Szerintem maradjon az ilyen árú Kínában. Én 1 Petákot sem adnék érte!
Típushibák:
1, Paralell 5V stabIC: 2A-t jelentene. Ez enyhe túlzás vagy tervezési hiba.
2, Motor (nagyáramú, lüktető) áramkört és érzékeny elektronikát NEM járatunk közös tápról.
3, Ha csak HEX van meg, akkor _bízunk_ a jószerencsében,
4, Kínából _nem_ rendelünk, csak akkor - ha bevállaljuk, hogy a kapott holmi:
- veszélyes,
- hibás,
- nem működőképes,
- lemondunk a garanciáról...
5, --> Hogyan küldj hozzászólást
http://avr.tavir.hu/modules.php?name=Fo ... opic&t=827
1, Paralell 5V stabIC: 2A-t jelentene. Ez enyhe túlzás vagy tervezési hiba.
2, Motor (nagyáramú, lüktető) áramkört és érzékeny elektronikát NEM járatunk közös tápról.
3, Ha csak HEX van meg, akkor _bízunk_ a jószerencsében,
4, Kínából _nem_ rendelünk, csak akkor - ha bevállaljuk, hogy a kapott holmi:
- veszélyes,
- hibás,
- nem működőképes,
- lemondunk a garanciáról...
5, --> Hogyan küldj hozzászólást
http://avr.tavir.hu/modules.php?name=Fo ... opic&t=827
TE ülsz az áramkör előtt, TE látod mi zajlik, mi van ott. Mi csak a leírásodat látjuk....
Szóval inkább legyen terjengős, mint nem követhető.
Igen több infó kell, a többiek azt sem tudják hogy mi is ez, hol használják, és legfőképpen hogy miért kellett átprogramozni, mert még nem építettek quadrokoptert , vagy hexakoptert esetleg oktokoptert. Hogy ez ide lesz csak azért tudtam kitalálni mert ezzel is foglalkozom.
Hogy miért kínai? Elmondom.
Erről lenne szó:
http://www.ebay.com/itm/NEWEST-MYSTERY- ... 3942wt_932
Szállítással 8$ azaz <2000Ft.
Itthon ugyanez, de ugyancsak kínai:
http://www.rcmodell.com/shop/product_in ... ts_id/1663
9700 Ft ról leértékelve 8000Ft + 2000Ft utánvéttel ha nem a bolt mellett laksz.
A garancia a modellezésben kicsit más mint általában, ez ugyanaz a kínai csak 4-5x drágább.
Amúgy vannak érdekességek ezekben a szabályzókban:
az Atmega8L procit simán beveretik a 16MHz rezonátor mellé.
Az Avcc láb be sincs kötve belsőleg "kap tápot".
Hogy miért kínai? Elmondom.
Erről lenne szó:
http://www.ebay.com/itm/NEWEST-MYSTERY- ... 3942wt_932
Szállítással 8$ azaz <2000Ft.
Itthon ugyanez, de ugyancsak kínai:
http://www.rcmodell.com/shop/product_in ... ts_id/1663
9700 Ft ról leértékelve 8000Ft + 2000Ft utánvéttel ha nem a bolt mellett laksz.
A garancia a modellezésben kicsit más mint általában, ez ugyanaz a kínai csak 4-5x drágább.
Amúgy vannak érdekességek ezekben a szabályzókban:
az Atmega8L procit simán beveretik a 16MHz rezonátor mellé.
Az Avcc láb be sincs kötve belsőleg "kap tápot".
Való igaz,hogy nem építettünk sokan még quadrokoptert, és nem repülünk elektromos modellekkel. De van fantáziánk!
Látni kellene,hogy mi történik az AVR tápfeszültségével, és mikor.
Ha akad egy szkóp akkor tegyétek rá az AVR tápfesz bemenetére, mozgassátok meg a szervókat, indítsátok a motort, és rögtön meglátjátok, hogy mivel lehet összefüggésbe hozni a hibát.
Ha megvan a hiba,akkor meglesz a megoldás is.
A watchdog kikapcsolása ebben az esetben nem tudom, hogy jó ötlet-e?
Látni kellene,hogy mi történik az AVR tápfeszültségével, és mikor.
Ha akad egy szkóp akkor tegyétek rá az AVR tápfesz bemenetére, mozgassátok meg a szervókat, indítsátok a motort, és rögtön meglátjátok, hogy mivel lehet összefüggésbe hozni a hibát.
Ha megvan a hiba,akkor meglesz a megoldás is.
A watchdog kikapcsolása ebben az esetben nem tudom, hogy jó ötlet-e?
Repülés aranyszabálya: fenn még semmi nem maradt:). Na jó, nem űrrepülőmodell:).
A LiPo akkuk hogy viselkednek _extrém_ terhelésre (10-20-30A kivétele). Feszültsége leesik?
A bekötőkábelek is ekkor már jelentősek! 0.1R ellenállás: 10A esetén: 1V esik! És ez lehet sima oxidálódott kontaktus...
WDT-t nem merném kikapőcsolni. Kérdés, hogy a főprogram kezeli-e? van e beépített debug (hány WDT volt ill RESET és mi volt ennek az oka?
Én tuti beleépíteném. 6 sor pluszban.
És egy soros kivezetés meg elfér (2 forrszem).
Tipp még:
- M8 esetén csak a régi sorozat M8/M8L esetén van belső ellenállás a VccA es a Vcc közt. Az A sorozat (M8A) esetén nincs!
A LiPo akkuk hogy viselkednek _extrém_ terhelésre (10-20-30A kivétele). Feszültsége leesik?
A bekötőkábelek is ekkor már jelentősek! 0.1R ellenállás: 10A esetén: 1V esik! És ez lehet sima oxidálódott kontaktus...
WDT-t nem merném kikapőcsolni. Kérdés, hogy a főprogram kezeli-e? van e beépített debug (hány WDT volt ill RESET és mi volt ennek az oka?
Én tuti beleépíteném. 6 sor pluszban.
És egy soros kivezetés meg elfér (2 forrszem).
Tipp még:
- M8 esetén csak a régi sorozat M8/M8L esetén van belső ellenállás a VccA es a Vcc közt. Az A sorozat (M8A) esetén nincs!
Sziasztok
Köszönöm mindenkinek a hasznos! (és ezt most úgy értsd ahogy írom) információkat. A szabályzó átprogramozása valóban egy quadrocopter-be történő beépítés miatt kellett, és az eredeti problémával, hogy csak 2.7V-os bodlevel értékkel indul el is sikeresen túlvan a sokadik repült órán, mindenféle repülést befolyásoló probléma nélkül.
De!!!!
Itt jönnek azok az észrevételek, melyet a Kollégák a szabályzó kézbe vétele, kimérése, a most már a birtokomban lévő fw (mely sajnos .asm) forrása nélkül is leírtak. És mennyire pontosan? => 100%
- a processzor vcc bemenete mintha olyan mint a villámcsapás.
- nem csak a végfok fet tömb, hanem a puffer kondi is melegszik, és szerintem jobban mint a végfok(bár jobb mint az eredeti fw-vel volt, mert azzal szinte tüzes volt az egész, most már csak kb 60 fok meleg). Nem hiszem a hűtőlemez melegítené meg.
Számomra a konklúzió: ezt a kínai elektronikát a zsugorfólia alatt kis alkatrész módosítással, áthelyezéssel forgalmazzák vagy 5-10 márkanéven. Olcsó, de nagyom, főleg mikor ebből felmegy a gépre minimum 4db, de lehet, hogy 8. Sz@r, mert Ti is, és én is látom a problémáit, de végül is repül. Valahogy. Ezzel az elektronikával épeszű ember nem megy fel emberek, lakott terület fölé. Legalábbis én nem fogok, mert a nagy quadra más elektronika kerül. De milyen? Drágább kínai? Saját fejlesztés?
Én ez utóbbira gondoltam, és most jön az egész nem ér ennyit gondolatsor.
Merthogy:
-a fórumozók nagy része ért is az AVR-hez, én annyira nem. Egy ilyen project túlmegy az "egy sör lesz" kategórián, még akkor is, ha "csak" az asm részbe kell belenyúlni.
-hardware részt is tovább kell fejleszteni a meglévő kapcsolásból, erre már utaltatok, de ez sem teljesen az én asztalom.
-nyákgyártás és beültetés csak smd alkatrészekkel, mert nem lehet a gépen +20kg a hagyományos furatszerelt alkatrészek miatt.
És a kontra: a gép súlya kb. 3kg, ez fejbever valakit "X" év börtön. Ha a rászerelt egyéb nagyértékű berendezés törik sz@rrá, ami még adott esetben lehet, hogy bérelt 1000 év hitel!
Viszont a projectnek meg működni kellene. Ezen sokat lehet még gondolkozni, ami most nekem adatott meg.
Ha esetleg valakinek van kedve, és ideje hozzá, és érdekli ezen használata az AVR-nek szivesen fogadom úgymond a csapatban
Köszönöm a segítséget mégegyszer is, és bocs a hosszú monológómért.
Üdv Roland
Köszönöm mindenkinek a hasznos! (és ezt most úgy értsd ahogy írom) információkat. A szabályzó átprogramozása valóban egy quadrocopter-be történő beépítés miatt kellett, és az eredeti problémával, hogy csak 2.7V-os bodlevel értékkel indul el is sikeresen túlvan a sokadik repült órán, mindenféle repülést befolyásoló probléma nélkül.
De!!!!
Itt jönnek azok az észrevételek, melyet a Kollégák a szabályzó kézbe vétele, kimérése, a most már a birtokomban lévő fw (mely sajnos .asm) forrása nélkül is leírtak. És mennyire pontosan? => 100%
- a processzor vcc bemenete mintha olyan mint a villámcsapás.
- nem csak a végfok fet tömb, hanem a puffer kondi is melegszik, és szerintem jobban mint a végfok(bár jobb mint az eredeti fw-vel volt, mert azzal szinte tüzes volt az egész, most már csak kb 60 fok meleg). Nem hiszem a hűtőlemez melegítené meg.
Számomra a konklúzió: ezt a kínai elektronikát a zsugorfólia alatt kis alkatrész módosítással, áthelyezéssel forgalmazzák vagy 5-10 márkanéven. Olcsó, de nagyom, főleg mikor ebből felmegy a gépre minimum 4db, de lehet, hogy 8. Sz@r, mert Ti is, és én is látom a problémáit, de végül is repül. Valahogy. Ezzel az elektronikával épeszű ember nem megy fel emberek, lakott terület fölé. Legalábbis én nem fogok, mert a nagy quadra más elektronika kerül. De milyen? Drágább kínai? Saját fejlesztés?
Én ez utóbbira gondoltam, és most jön az egész nem ér ennyit gondolatsor.
Merthogy:
-a fórumozók nagy része ért is az AVR-hez, én annyira nem. Egy ilyen project túlmegy az "egy sör lesz" kategórián, még akkor is, ha "csak" az asm részbe kell belenyúlni.
-hardware részt is tovább kell fejleszteni a meglévő kapcsolásból, erre már utaltatok, de ez sem teljesen az én asztalom.
-nyákgyártás és beültetés csak smd alkatrészekkel, mert nem lehet a gépen +20kg a hagyományos furatszerelt alkatrészek miatt.
És a kontra: a gép súlya kb. 3kg, ez fejbever valakit "X" év börtön. Ha a rászerelt egyéb nagyértékű berendezés törik sz@rrá, ami még adott esetben lehet, hogy bérelt 1000 év hitel!
Viszont a projectnek meg működni kellene. Ezen sokat lehet még gondolkozni, ami most nekem adatott meg.
Ha esetleg valakinek van kedve, és ideje hozzá, és érdekli ezen használata az AVR-nek szivesen fogadom úgymond a csapatban
Köszönöm a segítséget mégegyszer is, és bocs a hosszú monológómért.
Üdv Roland
Szia Róbert
A 7805-ön most nincs terhelés, csak az avr, igazából nem is melegedhetne, de meleg.
Gyanús nekem a kondi mint ahogy volt már új zárlatos a kezemben.
Sajnos ezen a szabályzón ez a fw csak szinte nekem ,meg talán még egy emberkének van, amúgy más gyártótól származó klónokon rendben van.info 0.0
Mekkora a mérete. Ha jól emlékszem, 1740byte, de ezt csak holnap tudom megnézni a nagy gépemen.Most a telefonról írók.
Ezt a hw-t max újraépiteni lehetne, fejleszteni nem. A fetre a kondi sem fér el.
A 7805-ön most nincs terhelés, csak az avr, igazából nem is melegedhetne, de meleg.
Gyanús nekem a kondi mint ahogy volt már új zárlatos a kezemben.
Sajnos ezen a szabályzón ez a fw csak szinte nekem ,meg talán még egy emberkének van, amúgy más gyártótól származó klónokon rendben van.info 0.0
Mekkora a mérete. Ha jól emlékszem, 1740byte, de ezt csak holnap tudom megnézni a nagy gépemen.Most a telefonról írók.
Ezt a hw-t max újraépiteni lehetne, fejleszteni nem. A fetre a kondi sem fér el.
Aki dolgozik a géppel filmet vagy fényképez készít, azok szinte mindenki a Mikrokopter-t használja, horror áron meg lehet venni de legalább működik, az újabb verziókat már lemásolni is nehéz mert a forráskód titkos lett miután népszerűvé vált, a szoftver szabadon betölthető de csak speciális a gyártótól vásárolt bootloader segítségével.
A másik népszerű kopter a multiwii, ez egy open source arduino-ra írt kopter vezérlés akár a wii motion játék alkatrészekből meg egy arduino panelből is összerakható, de tudja a gps-sel a return home-ot, és a barometrikus magasságtartást is.
Amúgy nagyon sok szabályzó firmware van fent a neten amihez megvan az assembler forráskód is.
Mivel több szabályzó van párhuzamosan kötve így oda kell figyelni a vezetékezésre is, minden szabályzóra kell egy, de inkább kettő low esr kondi is.
Az autós szabályzók sokkal jobban meg vannak csinálva mint a repülős, pl. a tápoldali fet-ek N csatornásak rendes tápoldali meghajtó IC-vel.
Ebből is ki lehetne indulni szerintem.
A másik népszerű kopter a multiwii, ez egy open source arduino-ra írt kopter vezérlés akár a wii motion játék alkatrészekből meg egy arduino panelből is összerakható, de tudja a gps-sel a return home-ot, és a barometrikus magasságtartást is.
Amúgy nagyon sok szabályzó firmware van fent a neten amihez megvan az assembler forráskód is.
Mivel több szabályzó van párhuzamosan kötve így oda kell figyelni a vezetékezésre is, minden szabályzóra kell egy, de inkább kettő low esr kondi is.
Az autós szabályzók sokkal jobban meg vannak csinálva mint a repülős, pl. a tápoldali fet-ek N csatornásak rendes tápoldali meghajtó IC-vel.
Ebből is ki lehetne indulni szerintem.