Bascom az oktatásban illetve a fejlesztésekben...?
Bascom az oktatásban illetve a fejlesztésekben...?
A Bascomot számos helyen használják oktatásban illetve a fejlesztésekben...
Néhány helyen az oldalon megtalálható információk a tananyag részei.
Ezekről szeretnék visszajelzést - felmérni, hogy van-e létjogosultsága az oldalnak....
Részben itt, részben a szavazásban...
Néhány helyen az oldalon megtalálható információk a tananyag részei.
Ezekről szeretnék visszajelzést - felmérni, hogy van-e létjogosultsága az oldalnak....
Részben itt, részben a szavazásban...
Szavazás
Mindenképpen látom létjogosultságát az oldalnak, abba ne hagyjátok!
Viszont a szavazásból hiányzik egy menüpont - szerintem - mégpedig a "más, internetes fórumokban" pont.
Viszont a szavazásból hiányzik egy menüpont - szerintem - mégpedig a "más, internetes fórumokban" pont.
- nobody_hun
- Bitfaragó
- Hozzászólások: 425
- Csatlakozott: 2005. november 14. hétfő, 7:00
A létjogosultsághoz kétség nem fér, nincs még egy olyan oldal (magyar persze), amely ennyire specifikusan foglalkozik ezzel a területtel.
Azonban szeretnék pár gondolatot hozzáfűzni:
Az a tapasztalatom, hogy pl. itt a fórumon regisztráltak 752-en. Ehhez képest talán 10-20 olyan szaki van, aki rendszeresen hozzászól, segít, kérdez, beleszól, stb.
Az oldalon található információk felhasználásával kapcsolatosan pedig hát, hogy is mondjam, én biztos pénzt csinálnék belőle...
Nem elrettentésül, de voltam olyan helyen, ahol büszkén mutogatták a "saját" fejlesztést, furcsa mód visszaköszönt pár, itt publikált téma.
Ebből csak azt akarom kihozni, hogy kevesen vannak, akik építő jelleggel vannak itt és sokan, akik csak az eredményért járnak ide...
Azonban szeretnék pár gondolatot hozzáfűzni:
Az a tapasztalatom, hogy pl. itt a fórumon regisztráltak 752-en. Ehhez képest talán 10-20 olyan szaki van, aki rendszeresen hozzászól, segít, kérdez, beleszól, stb.
Az oldalon található információk felhasználásával kapcsolatosan pedig hát, hogy is mondjam, én biztos pénzt csinálnék belőle...
Nem elrettentésül, de voltam olyan helyen, ahol büszkén mutogatták a "saját" fejlesztést, furcsa mód visszaköszönt pár, itt publikált téma.
Ebből csak azt akarom kihozni, hogy kevesen vannak, akik építő jelleggel vannak itt és sokan, akik csak az eredményért járnak ide...
Az innen merített információk, mint "saját" fejlesztés:
Ha besegítek valahova, akkor a forrást - vagy legalábbis azt a részét ami publikus - ide ki szoktam rakosgatni....
Az innen való információgyűjtést - amíg nem saját termékként van publikálva - nem teszem szóvá. DE: amint az itteni anyag sajátként publikálódik - azzal szemben igyekszem fellépni (szerzői és szomszédos jokok az első lépcső).
Ezért is lesem azt, hogy megjelenik e valahol innen információ.... ha megkérdeztek előtte, akkor persze ennek írásban nyoma van, és kölcsönös linkcsere....
Ha besegítek valahova, akkor a forrást - vagy legalábbis azt a részét ami publikus - ide ki szoktam rakosgatni....
Az innen való információgyűjtést - amíg nem saját termékként van publikálva - nem teszem szóvá. DE: amint az itteni anyag sajátként publikálódik - azzal szemben igyekszem fellépni (szerzői és szomszédos jokok az első lépcső).
Ezért is lesem azt, hogy megjelenik e valahol innen információ.... ha megkérdeztek előtte, akkor persze ennek írásban nyoma van, és kölcsönös linkcsere....
Szerintem a létjogosultság meg sem kérdőjelezhető.
Bár nem vagyok egy gyakori hozzászóló, de azt elmodhatom, hogy gyakorlatilag ez a fórum, az itt olvasottak, a könyv segített hozzá, hogy foglalkozom az AVR-ekkel. Előtte a PIC-el próbálkoztam, nem túl sok sikerrel.
A könyvet alapműnek tartom, meggyőződésem, hogy egy teljesen kezdő számára is olvasmányos, kellő segítséget nyújt az induláshoz és az alapproblémák megoldásához. A fórumon pedig mindenki kellő segítséget kaphat ha elakad. Persze itt sem hagyható figyelmen kívül az akarat, az önálló megoldásra való törekvés az ismeretek elsajátításához.
Oktatás. Nem vagyok túl fiatal, de ha annak idején - 70-es évek közepe - hasonló jellegű lehetőség lett volna a szakiskolában, illetve az interneten, hát ennek nagyon örültünk volna. Ma már gyakorlatilag majd mindenhez -adatlapok, megoldási módok, stb. - hozzá lehet férni.
Persze ez - ahogy írtátok - több problémát is felvet, így a jogszerűség, önálló munka vagy nem, stb.
Bocs ha hosszú voltam, de ha gyakran nem is szólok hozzá, nekem kezdőlap a gépemen, csak köszönet érte minden fórumlakónak!
Bár nem vagyok egy gyakori hozzászóló, de azt elmodhatom, hogy gyakorlatilag ez a fórum, az itt olvasottak, a könyv segített hozzá, hogy foglalkozom az AVR-ekkel. Előtte a PIC-el próbálkoztam, nem túl sok sikerrel.
A könyvet alapműnek tartom, meggyőződésem, hogy egy teljesen kezdő számára is olvasmányos, kellő segítséget nyújt az induláshoz és az alapproblémák megoldásához. A fórumon pedig mindenki kellő segítséget kaphat ha elakad. Persze itt sem hagyható figyelmen kívül az akarat, az önálló megoldásra való törekvés az ismeretek elsajátításához.
Oktatás. Nem vagyok túl fiatal, de ha annak idején - 70-es évek közepe - hasonló jellegű lehetőség lett volna a szakiskolában, illetve az interneten, hát ennek nagyon örültünk volna. Ma már gyakorlatilag majd mindenhez -adatlapok, megoldási módok, stb. - hozzá lehet férni.
Persze ez - ahogy írtátok - több problémát is felvet, így a jogszerűség, önálló munka vagy nem, stb.
Bocs ha hosszú voltam, de ha gyakran nem is szólok hozzá, nekem kezdőlap a gépemen, csak köszönet érte minden fórumlakónak!
Csatlakozom, az előttem szólókhoz.
Szeretném kifejezni tiszteletemet és elismerésemet a szerző és gondos, lelkiismeretes munkája iránt.
Nekem is, és sok más a témával foglálkozni akaró kollégámnak segítettél ezzel, hogy ilyen részletekbemenőkig kivesézed a mikorvezérlő lelki világát.
És én is úgy gondolom, hogy egy valamire való gondolkodással megáldott mélyérzésű szaki, aki innen merítette projektjéhez a tudás naggyát, az honorálja a munkád.
Ha nekem ilyen lehetőség adódik, biztosan nem felejtem el, hogy kinek köszönhetem, amit elértem idáig az Atmel programozása folyamán.
Összefoglalva az eddígieket: Köszönöm szépen!
Szeretném kifejezni tiszteletemet és elismerésemet a szerző és gondos, lelkiismeretes munkája iránt.
Nekem is, és sok más a témával foglálkozni akaró kollégámnak segítettél ezzel, hogy ilyen részletekbemenőkig kivesézed a mikorvezérlő lelki világát.
És én is úgy gondolom, hogy egy valamire való gondolkodással megáldott mélyérzésű szaki, aki innen merítette projektjéhez a tudás naggyát, az honorálja a munkád.
Ha nekem ilyen lehetőség adódik, biztosan nem felejtem el, hogy kinek köszönhetem, amit elértem idáig az Atmel programozása folyamán.
Összefoglalva az eddígieket: Köszönöm szépen!
Re: Bascom az oktatásban illetve a fejlesztésekben...?
Sziasztok.
Eddig assembly-ben programoztam, most kezdek ismerkedni a BASCOM-AVR-rel és a BASCOM-8051-el. Ennél elakadtam.
Assembly-ben ami így néz ki : mov a,@r1, azt nem tudom, hogy ültessem át a BASCOM-8051-ben. Tud valaki instrukciót adni ?
Köszi.
bakuc60
Eddig assembly-ben programoztam, most kezdek ismerkedni a BASCOM-AVR-rel és a BASCOM-8051-el. Ennél elakadtam.
Assembly-ben ami így néz ki : mov a,@r1, azt nem tudom, hogy ültessem át a BASCOM-8051-ben. Tud valaki instrukciót adni ?
Köszi.
bakuc60
Re: Bascom az oktatásban illetve a fejlesztésekben...?
Bascom alatt nem regiszterekkel dolgozol, hanem változókkal. Ezek a SRAM-ban vannak és a fordító belül mozgatja a regiszterek/processzor közt.
Ami programrészben használod az mit csinál?
Ha ASM betét kell, Tipp:
http://8051help.mcselec.com/index.html?usingassemly.htm
Ami programrészben használod az mit csinál?
Ha ASM betét kell, Tipp:
http://8051help.mcselec.com/index.html?usingassemly.htm
Re: Bascom az oktatásban illetve a fejlesztésekben...?
Szia, Robi.
Van egy régi programom, konkrétan egy sebességjelzőt vezérel. A radar ASCII kódban löki ki magából a sebességadatokat, azaz a 0 az 30H, az 1 az 31H, stb. Assemblyben ezt úgy csináltam, hogy a 7 szegmens képét bit formátumban feltöltöttem a 30H-tól a 39H-ig a RAM-ba. Ha jött az UART-on a radar távirata, akkor a következőt csináltam :
mov a,sbuf
...
mov dbus,@a
...
így nem kellett semmit tennem, hiszen a radar kész adatokat ad ki magából. Mivel ez egy már régóta működő progi, ezt próbáltam meg a BASCOM-mal (ilyen sebesség kijelzőt többet is láthaszt a városban, feléd is van egy pár kirakva : ha a megengedett sebességen belül vagy, zöld a kijelzés, ha túllépted, akkor piros és kijön még a felirat is, hogy LASSÍTS.
A BASCOM leírásban nem találom az indirekt címzésnek a leírását. Próbáltam, hogy : tav változóba berakom a soros puffer adatát, ez legyen mondjuk 35H (tav=&h35), de a P0=peek(tav) utasítást ugyan elfogadja, le is fordítja, de hülyeséget ír ki.
Van egy régi programom, konkrétan egy sebességjelzőt vezérel. A radar ASCII kódban löki ki magából a sebességadatokat, azaz a 0 az 30H, az 1 az 31H, stb. Assemblyben ezt úgy csináltam, hogy a 7 szegmens képét bit formátumban feltöltöttem a 30H-tól a 39H-ig a RAM-ba. Ha jött az UART-on a radar távirata, akkor a következőt csináltam :
mov a,sbuf
...
mov dbus,@a
...
így nem kellett semmit tennem, hiszen a radar kész adatokat ad ki magából. Mivel ez egy már régóta működő progi, ezt próbáltam meg a BASCOM-mal (ilyen sebesség kijelzőt többet is láthaszt a városban, feléd is van egy pár kirakva : ha a megengedett sebességen belül vagy, zöld a kijelzés, ha túllépted, akkor piros és kijön még a felirat is, hogy LASSÍTS.
A BASCOM leírásban nem találom az indirekt címzésnek a leírását. Próbáltam, hogy : tav változóba berakom a soros puffer adatát, ez legyen mondjuk 35H (tav=&h35), de a P0=peek(tav) utasítást ugyan elfogadja, le is fordítja, de hülyeséget ír ki.
Re: Bascom az oktatásban illetve a fejlesztésekben...?
Tipp: Mátrix
UART olvasás: inkey()
Kód: Egész kijelölése
dim a(10) as byte
a(1)=1
a(2)=2
.
.
.
a(9)=9
a(10)=0