Szervó motor léptetése
Szervó motor léptetése
Üdv!
A következő problémát szeretném megoldani, és mivel kezdő vagyok csak külső segítségre számíthatok:
Adott egy ATtiny45-ös AVR és egy RC szervó motor amit n számú fix állás között szeretnék léptetni, úgy, hogy két nyomógombot használok, az egyik felfelé a másik lefelé léptetné... Ha megnyomom a felfelé gombot, akkor a szervó a következő állásba ugrik, ha a másik gombot akkor az előzőbe. Továbbá azt is szeretném megoldani, hogy egy adott állás tovább "finomítható" lenne további két nyomógombbal.
Valahogy úgy képzeltem el, hogy a program elején definiálnék n számú, adott időtartamú impulzus (ha jól tudom szervóknál ez 1-2 ms) és amikor megnyomom a "felfelé" gombot akkor a következő előre definiált impulzusértéket adja ki a vezérlő. a finombeállítást pedig úgy gondoltam, hogy az előre definiált impulzusértéket állítgatom egészen kicsi lépésközökkel, egy le-fel gombbal.
Na ezt szeretném valahogy használható programba foglalni csak az a kérdésem, hogy hogyan? Hogyan induljak el? Teljesen kezdő vagyok..:S
A következő problémát szeretném megoldani, és mivel kezdő vagyok csak külső segítségre számíthatok:
Adott egy ATtiny45-ös AVR és egy RC szervó motor amit n számú fix állás között szeretnék léptetni, úgy, hogy két nyomógombot használok, az egyik felfelé a másik lefelé léptetné... Ha megnyomom a felfelé gombot, akkor a szervó a következő állásba ugrik, ha a másik gombot akkor az előzőbe. Továbbá azt is szeretném megoldani, hogy egy adott állás tovább "finomítható" lenne további két nyomógombbal.
Valahogy úgy képzeltem el, hogy a program elején definiálnék n számú, adott időtartamú impulzus (ha jól tudom szervóknál ez 1-2 ms) és amikor megnyomom a "felfelé" gombot akkor a következő előre definiált impulzusértéket adja ki a vezérlő. a finombeállítást pedig úgy gondoltam, hogy az előre definiált impulzusértéket állítgatom egészen kicsi lépésközökkel, egy le-fel gombbal.