Leonardo hiba

Ha a chip nem reagál a programozóra...
Avatar
sziklaboci
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012. november 2. péntek, 6:00

Leonardo hiba

Hozzászólás Szerző: sziklaboci »

Üdv!

Kezdő vagyok az avr-ezésben. Van egy arduino leonardom, mely a jelek szerint kilehellte a lelkét, szeretném megtudni, van-e esetleg lehetőség visszahozni az élők sorába.
A történtek: az Arduino IDE-t ubuntu linux hoszton winxp oprendszer virtuális gépen használom/használtam (virtualbox). Egy ideig gond nélkül ment is a leonardo felporgramozása, mígnem egyszer csak hibát jelzett a feltöltéskor a fejlesztőkörnyezet, innentől kezdve usb-n nem látható az eszköz. Csináltam egy isp-kábelt párhuzamos portra, avrdude eleinte látta is az eszközt, igaz nem ismerte fel magától, de kényszerítve hajlandó volt feltölteni a leonardo firmware-jét, azaz volt folyamatjelző, ellenőrzést jelző folyamatjelző is, majd a végén megállt az élet, úgy 10 perc után leállítottam a dolgot ctrl+c-vel. Azóta viszont se kép, se hang, avrdude -F kapcsolóval sem hajlandó felismerni a rádugott eszközt.
Van mód a helyreállításra?
Köszönöm a válaszokat!
Avatar
Robert
Elektronbűvölő
Hozzászólások: 10191
Csatlakozott: 2005. december 9. péntek, 7:00

Re: Leonardo hiba

Hozzászólás Szerző: Robert »

Kényszerített feltöltés -> chipet valószínű hibásan állítottad be/hibás hex / hibás órajel.

Külső órajelet adj rá az XTAL1 vagy XTAL2 lábon (1...10 MHz) és utána próbáld programozni. Ha nem megy : valószínű az ATMega32U4-et meghalasztottad... A GND össze volt kötve a PC-vel? A Leonardo kapott tápfeszültséget?

Feltöltési hiba: alapesetben az USB kezelést nem fordítja be a főprogramban az Arduino. Ekkor a bootloadert indítva van még rá mód.
A HEX újraírása során a fusebiteket is be kell állítani! Ez is okozhat hibát! (boards.txt alatt van a beállítása)


U.i.: A Leonardot sosem javaslom kezdőknek, pont az integrált USB kezelés miatt...
Avatar
sziklaboci
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 7