Elég jó a cikk, elolvastam. Sokat segíthet indulásnál.
A tápegység készítés tapasztalataim szerint mindig a legdurvább rész.
ATmega48-ból csináltam a terepasztalhoz PWM tápegységet, nyalánkságok:
- a mozdony felvesz időnként 0.6A-t (nagyon nem mindegy, hogy mennyi többletet kell elvinni a trafó hűtőbordájának)
- előre-hátra megy
- igazi induktív terhelése van
- a normál működéshez hozzátartozik a rövidzár, hogy valaki a sínekre rárak egy fogót (nálam zenél is)
Amit lehetett megszívtam, mert ugye NPN teljesítménytranzisztort próbáltam használni először, füstölt is a bázison az ellenállás rendesen a 25-ös béta miatt, így MOSFET lett a vége. A rövidzárvédelmet (1s szünet) NE555-tel csináltam, mert nem bíztam az ATmega48-ban, mármint hogy interrupt hatására valóban képes kikapcsolni a PWM-et. A legdurvább az volt, hogy a potméter helyett egy üres lábra programoztam az ADC-t. Ment is, csak nagy volt a jel-zaj viszony.
