Forrasztás
Gondolom a D2PAK/TO-263 tokozásra gondolsz...
Nem szükséges alatta "kijuggalni" a nyákot, de akár meg is teheted.
A nagy "forrfülfelületet" egyszerűen fel kell forrasztani a nyákra, mint bármi mást. Pozícióba állítod, pl. egyik lábat leforrasztod, majd(miután befluxoztad a pad-et amire felfekszik) némi ón adagolásával a fül tetejénél melegítve felforrasztod.. Ha jól csináltad, alatta is és körben szépen befutja az ón.
Videó nincs
Nem szükséges alatta "kijuggalni" a nyákot, de akár meg is teheted.
A nagy "forrfülfelületet" egyszerűen fel kell forrasztani a nyákra, mint bármi mást. Pozícióba állítod, pl. egyik lábat leforrasztod, majd(miután befluxoztad a pad-et amire felfekszik) némi ón adagolásával a fül tetejénél melegítve felforrasztod.. Ha jól csináltad, alatta is és körben szépen befutja az ón.
Videó nincs
- ICSoftware
- DrótVégénSzéndarab
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2008. április 29. kedd, 6:00
szovhoz
PowerSO-t vagy kemencében mint SMD-t melengeted (de gondolom, ha lenne ilyen lehetőséged, akkor nem tennéd fel a kérdést)
Házilag én vasalóval vittem fel eddig. Panel a vasalón, előcinezett hűtőfelület (paszta is jó) és óvatossan ráhelyezett ic. Utánna ha lehül marad a helyén és lehet a lábakat beforrasztani. És jöhet a többi alkatrész.
Ha nem megy a vasalós megoldás, akkor estleg pákahegynyi lyukat furhatsz rajta és úgy a másik oldalról melengetve forraszthatod rá.
PowerSO-t vagy kemencében mint SMD-t melengeted (de gondolom, ha lenne ilyen lehetőséged, akkor nem tennéd fel a kérdést)
Házilag én vasalóval vittem fel eddig. Panel a vasalón, előcinezett hűtőfelület (paszta is jó) és óvatossan ráhelyezett ic. Utánna ha lehül marad a helyén és lehet a lábakat beforrasztani. És jöhet a többi alkatrész.
Ha nem megy a vasalós megoldás, akkor estleg pákahegynyi lyukat furhatsz rajta és úgy a másik oldalról melengetve forraszthatod rá.
A vaslós megoldás jól bevált régóta csak nem tudom hogy be forrasszam e az alját. kemence helyet elektromos sütő hőlégkeveréssel from Bosch .
Köszi a tippeket.
Nem tudom érdekelné e a közönséget ilyen forrasztós videók mert egy jópárat össze szedtem.
Lehet felkéne rakni őket sokat lehet belőllök tanulni.
Köszi a tippeket.
Nem tudom érdekelné e a közönséget ilyen forrasztós videók mert egy jópárat össze szedtem.
Lehet felkéne rakni őket sokat lehet belőllök tanulni.
Ha van video, akkor találjuk hihogy publikálható (honnan van stb.)
Az oldalra készül egy BLOG féleség (a teszteken túl vagyok, a képfeltöltés+videófeltöltés van hátra). A magyarítás alakul hozzá. Ezzel pl. össze lehetne kapcsolni. Bár a tárhelyigényt nem tudom mennyi lenne/lehet a videóknak.....
Vagy link a youtube-ra/ról.
Az oldalra készül egy BLOG féleség (a teszteken túl vagyok, a képfeltöltés+videófeltöltés van hátra). A magyarítás alakul hozzá. Ezzel pl. össze lehetne kapcsolni. Bár a tárhelyigényt nem tudom mennyi lenne/lehet a videóknak.....
Vagy link a youtube-ra/ról.
pl inenn ilyen videokat! linkelni is lehet és akkor nem kell tárhely hozzá.
Kód: Egész kijelölése
http://www.ipctraining.com/video/Soldering_Tip_9_SOT23_Lead-Free.wmv
Végül csak 1 Soldering 24V 48W-os pákát vettem!
Trafó van a polcon. A hőfokszabályozást meg majd megoldom valahogy.
Most még mielőtt rosszul kötőmbe meg kérdezném hogy:
Van 5 kivezetés: 1 < 13ohm > 2, 3 NC, Test 4 < 0.5ohm > 5 ezeket az értékeket mértem.
Ebből szerintem a 4 – 5 (0.5ohm) a fűtőszál. Jól gondolom?
(Ilyen alacsony értéken nem mér pontosan a Multiméterem!)
[/img]
Trafó van a polcon. A hőfokszabályozást meg majd megoldom valahogy.
Most még mielőtt rosszul kötőmbe meg kérdezném hogy:
Van 5 kivezetés: 1 < 13ohm > 2, 3 NC, Test 4 < 0.5ohm > 5 ezeket az értékeket mértem.
Ebből szerintem a 4 – 5 (0.5ohm) a fűtőszál. Jól gondolom?
(Ilyen alacsony értéken nem mér pontosan a Multiméterem!)
[/img]
Vegyél true RMS multimetert mi FLK-789 ezt használjuk
http://www.tme.eu/multimeter-es-ipari-e ... 87__2.html
és a pwm kitöltési ténysezőjét nem tudja ez se megmérni a végén olyan 95% felett pontosan de mást nagyon tökéletesen mér.
http://www.tme.eu/multimeter-es-ipari-e ... 87__2.html
és a pwm kitöltési ténysezőjét nem tudja ez se megmérni a végén olyan 95% felett pontosan de mást nagyon tökéletesen mér.
- nobody_hun
- Bitfaragó
- Hozzászólások: 425
- Csatlakozott: 2005. november 14. hétfő, 7:00
24V/48W -> ebből az áram ( az P=U*I alapján : I=P/U=48/24= ) 2A. Ez pedig a 24V esetén az R=U/I alapján a R=24/2=12. Azaz a 13 ohmos lehet a fűtőszál.
A hőmérsékletméréssel nem vacakolnék. kapcsolnám rá a PWM alapon a jelet, és kalibrálnám: 1%-5%-10%-30%-50%-75%-85%-95%-100% kitöltés esetén a hőfoka hogy áll be a pákának. Minthogy a pákabetét sokkal nagyobb tömegű, mint a forrasztóón ill az alkatrészláb (eltekintve az extrén felületek stb-től), így a hőfok közel azonos lesz terhelve ill. terheletlenül.
Ha nagyobb felületet kell forrasztani, akkor meg feljebb csavarom a pákát 10%-l .
De ha nem játszoma PWM segítségével, akkor _triakkal_ a nyers váltóáramot kapcsolom a pákára. Mikrokontroller meg 20 msec osztásközzel adja ki a LED ég/nem ég jelet a lábon.
Azaz 20 osztás esetén:
0 - kikapcs
1*20 magas, 19*20 alacsony: 5% kitöltés.
5*magas, 15*alacosny : 25% kitöltés.
De miért 20msec 1 LED égés ideje?
Egyszerű. Ennyi a 50 Hz periódusideje. És a a Triak - az áramlökések letörése miatt - nullátmenetes optotriakkal kapcsolandó. A MOC4xxx optotriakok környékén kell körbenézni. Vagy a Sharpnak vannak Zeroátmenetes SSRjei, TO220-nál kicsit nagyobb tokban (szigetelt tok! Körben!). Ebből a 8A/600V ~5-600 Ft, a 16A/600V ~ 7-900 Ft.
A hőmérsékletméréssel nem vacakolnék. kapcsolnám rá a PWM alapon a jelet, és kalibrálnám: 1%-5%-10%-30%-50%-75%-85%-95%-100% kitöltés esetén a hőfoka hogy áll be a pákának. Minthogy a pákabetét sokkal nagyobb tömegű, mint a forrasztóón ill az alkatrészláb (eltekintve az extrén felületek stb-től), így a hőfok közel azonos lesz terhelve ill. terheletlenül.
Ha nagyobb felületet kell forrasztani, akkor meg feljebb csavarom a pákát 10%-l .
De ha nem játszoma PWM segítségével, akkor _triakkal_ a nyers váltóáramot kapcsolom a pákára. Mikrokontroller meg 20 msec osztásközzel adja ki a LED ég/nem ég jelet a lábon.
Azaz 20 osztás esetén:
0 - kikapcs
1*20 magas, 19*20 alacsony: 5% kitöltés.
5*magas, 15*alacosny : 25% kitöltés.
De miért 20msec 1 LED égés ideje?
Egyszerű. Ennyi a 50 Hz periódusideje. És a a Triak - az áramlökések letörése miatt - nullátmenetes optotriakkal kapcsolandó. A MOC4xxx optotriakok környékén kell körbenézni. Vagy a Sharpnak vannak Zeroátmenetes SSRjei, TO220-nál kicsit nagyobb tokban (szigetelt tok! Körben!). Ebből a 8A/600V ~5-600 Ft, a 16A/600V ~ 7-900 Ft.
_Tudom_, hogy hozzáérintem majd egy nagy felületű hűtőhatású anyaghoz, így és feljebb veszem a hőmérsékletet. De Speciális esetekre, mindenre jó pákát aranyár készíteni....
Ekkor ha mérek hőfokot (Pt hőmérő, Infra, de akár a fűtőszál hőfokfüggését is kihasználva), akkor akár csipoghat is, hogy a bevitt és az elvezett teljesítmény negatív, így a páka lehűl. Sőt, ha sok ilyen esetet megmérek (4-6) a lehűlés intenzitásából és meredekségéből változatlan feltételek mellett a célhőfokot is tudom. Ha meg beavatkozom (PWM növeléssel pl.) akkor _tudható_ hogy milyenm hőfokra fog egyensúlyilag beállni a hőmérséklet. Így lesz egy baromi jó, mindent tudó pákám, kb. 20-40 eFt befektetéssel, nem számolva az időmet és azt hogy egy teljesen egyedi holmim van.
Kérdés hogy a piacnak erre szüksége van-e valahol, amikor az alkatrészek 350-400 fokos forrasztást 10-90 sec-ig bírnak... és a forrasztópoaszta/ónok is 195...280 fok közt olvadnak és a felületük oxidációja idő és környezetteől függően ~350 foktól indul meg.
És nem számolva a FLUXokat amik ezt szépen fel is tudják borítani meg a spec forraszanyagokkal végzett műveletekkel súlyosbítva.
Mindezt abban a fényben, hogy tegnap 230V/40W hőfokszabályozós (PWM alapú, nem hőmérős) pákát, trafóval, hőfokállító potméterrel és tartóval ~5000 Ftért boltban, garival és tartalékalkatrész-utánpótlással megkapok....
Jó, nálam életvédelem miatt Fahrenheit 28003-as 150-450 fokos páka van, 24V-os/ ~40W-s. Mindezt ma már ~8-10 eFtért megkapom, miközben a fűtőbetét ~400 Ft, a tartalékhely 250-500 közt van...
Ekkor ha mérek hőfokot (Pt hőmérő, Infra, de akár a fűtőszál hőfokfüggését is kihasználva), akkor akár csipoghat is, hogy a bevitt és az elvezett teljesítmény negatív, így a páka lehűl. Sőt, ha sok ilyen esetet megmérek (4-6) a lehűlés intenzitásából és meredekségéből változatlan feltételek mellett a célhőfokot is tudom. Ha meg beavatkozom (PWM növeléssel pl.) akkor _tudható_ hogy milyenm hőfokra fog egyensúlyilag beállni a hőmérséklet. Így lesz egy baromi jó, mindent tudó pákám, kb. 20-40 eFt befektetéssel, nem számolva az időmet és azt hogy egy teljesen egyedi holmim van.
Kérdés hogy a piacnak erre szüksége van-e valahol, amikor az alkatrészek 350-400 fokos forrasztást 10-90 sec-ig bírnak... és a forrasztópoaszta/ónok is 195...280 fok közt olvadnak és a felületük oxidációja idő és környezetteől függően ~350 foktól indul meg.
És nem számolva a FLUXokat amik ezt szépen fel is tudják borítani meg a spec forraszanyagokkal végzett műveletekkel súlyosbítva.
Mindezt abban a fényben, hogy tegnap 230V/40W hőfokszabályozós (PWM alapú, nem hőmérős) pákát, trafóval, hőfokállító potméterrel és tartóval ~5000 Ftért boltban, garival és tartalékalkatrész-utánpótlással megkapok....
Jó, nálam életvédelem miatt Fahrenheit 28003-as 150-450 fokos páka van, 24V-os/ ~40W-s. Mindezt ma már ~8-10 eFtért megkapom, miközben a fűtőbetét ~400 Ft, a tartalékhely 250-500 közt van...