Oldal: 1 / 2

Atmega8 fuse bitek (watchdog / boden)

Elküldve: 2012. április 24. kedd, 6:02
Szerző: broland
Sziasztok

Adott egy gyári elektronika, melyre nálam okosabb emberek írtak egy sokkal jobb fw-t. A program .hex-ként elérhető, a programozáskor a fuse biteket kell módosítani a következőképpen:
-Bodlevel=4.0V => eredeti 2.7V
-Watchdog kikapcsolva.

Namost a következő problémáim vannak:
Ha a bodlevel beállítom 4.0V-ra nem indul el az elektronika, hogy miért azt nem értem, mert 2.7V-on "teljesen" jól megy.
A watchdog részt pedig csak kétféleképpen tudom állítani: always-on, vagy controlled by WDTCR(emlékezetből írom, tehát nem biztos, hogy ez a pontos, de disabled, az biza nincsen.)

A kérdés az lenne, hogy hogy lehet a watchdog-ot kikapcsolni, és miért nem indul el a bodlevel=4.0V állásban az áramkör?

Előre is köszi.

ÜDv ROland

ps: a fejlesztő leírása:

"Write down the stock fuse values, and check that they are sane. Most AVR programmers have a menu for this, but with avrdude or uisp, Google "AVR fuse calculator", select the ATmega8 target, and type in the hex values. If the "watchdog" fuse is enabled, you will want to disable it for now. The brown-out voltage should be set to 4.0V and enabled (BODEN). Leave the rest of the fuse values as shipped, and write down the new values."

Elküldve: 2012. április 24. kedd, 9:54
Szerző: kapu48
Biztosan nem stabil 5V a tápfeszed azért nem indul!
Hagyhatod 2.7V-on!
8)

Elküldve: 2012. április 24. kedd, 13:23
Szerző: Robert
Azért nem szerencsés ekkora tápfeszingadozás... tegyél be a 5V tápba 220...1000 uF kondit! Illetve cserélj tápot.

Watchdog disable a control by... sor. Ekkor szoftverből indítod (vagy nem indítod).

Elküldve: 2012. április 25. szerda, 12:44
Szerző: broland
Sziasztok

Köszönöm az infókat, a tápban benne van 2 x 1000uF kondi, és sima 3 cella LiPo akku hajtja. Ez sajnos akkor ilyen.

ÜDv Roland

Elküldve: 2012. április 25. szerda, 13:21
Szerző: Robert
A LiPo akku lehet kuka vagy az utána levő elektronika....

Elküldve: 2012. április 26. csütörtök, 10:24
Szerző: broland
Igazából ez a kapcsolás, de hát mint minden ez is vmi ismeretlen forrásból származó, selejt FET-ekből összerakott sz@r.

http://home.versanet.de/~b-konze/blc_18 ... ematic.pdf

Bár az egyedi fw fejlesztővel karöltve sikerült megfelelő működésre bírni, az összes végfokot ki kellene dobni belőle, és már jó is lenne (ennyit meg nem ér!)

Üdv Roland

Elküldve: 2012. április 26. csütörtök, 12:06
Szerző: kapu48
Rossz a program! Összenyitnak a fetjeid! És lerántja a zárlat a tápot!
Mértél már Ampert a táp ágban?
Ilyen Hídkapcsolásnál Hardveresen szokták kikapuzni, hogy még véletlenül se nyissanak egyszerre a szembe levő fettek!
:cry:

Tegyél pár száz P kondit a Gate ellenállásokhoz. Hogy gyorsítsa a kapcsolást!
Mint ahogy itt van: http://avr.tavir.hu/modules.php?name=Fo ... m&start=30
:idea:

Elküldve: 2012. április 26. csütörtök, 14:33
Szerző: broland
Szia Kapu48

Igazából ilyen volt ez a gyári fw-vel is, az új "utángyártott" nagysebességű pwm fw-vel sem lett rövidebb a repülési időm, szerintem az áramfelvétel nem változott. Illetve ez sem igaz, mert a gyári fw-vel melegedett a szabályzó, ezzel a fw-vel meg csak éppen langyos. Viszont a szabályzási sebessége eszméletlen jó lett. Aki írta a fw-t javasolta a bodlevel 4.0V értéket, de azzal nem indult ugye be, de a gyári fw is csak 2.7V-on indul el.
Egyszerű, pár 1000 ft-os szabályzó ez, nagy csoda nincs benne.

Az általad javasolt kondit az összes fet lábára kell rakni darabonként, vagy elég a párhuzamosan kötött fet tömb valamelyik Gate-re?

Köszi

Roland

Elküldve: 2012. április 26. csütörtök, 16:04
Szerző: kapu48
Nálad mind a 12-re! Mert csak úgy lesznek összhangban a FETjeid.
Ahogyan a winnerbt Hid1.jpg javaslata: rajzon is van C1 – C4.
8)

Elküldve: 2012. április 26. csütörtök, 19:42
Szerző: GPeti
A kapcsolás az úgy jó ahogy van, pontosabban nem valami jó de mégis működik. A panel lehet tervezési hibás. A motor áramimpulzusai a helytelen áramutak miatt az atmega tápfeszültségén tüskéket hoznak létre, ezért reseteli magát.

Elküldve: 2012. április 27. péntek, 14:00
Szerző: kapu48
Ez is lehetséges! Akkor:
A „ V+” jelű bekötéseket 2 külön vezetékkel kell közvetlen az aksira kötni.
A FET-ekhez 2mm réz vezetékkel. És a tápszűrő elkókat nagyobb uF-úra cserélni.

(A 2db párhuzamosan kötött 7805-is valami tápfesz gondra utal. Mert az M8-ast 1 is kiszolgálná.)
8)

Elküldve: 2012. április 27. péntek, 17:00
Szerző: GPeti
Nem, azért van két 7805 párhuzamosan kötve mert alaphelyzetben szabályzó látja el árammal (BEC) a vevőt illetve a szervókat, és a nagyobb áram miatt kell. Kerámia smd kondikat kellene forrasztgatni a táplábak és a föld közé ha esetleg lehagyták volna.

Elküldve: 2012. április 27. péntek, 21:35
Szerző: kapu48
De a motort külön tápról szoktuk hajtani! Nem együtt az AVR-el!
És a FET-ek leválasztják a terhelést, nem lenne szabad zavarnia.

Elküldve: 2012. április 28. szombat, 19:40
Szerző: muszer
A 7805-ök párhuzamos kapcsolása önmagában is megér egy misét. :))
Gondolom legalább összeválogattátok...

Én megpróbálnám az AVR-t egy külön 78L05-ről megtáplálni, esetleg a szervóktól visszajön valami zavar..

A programba bele lehetne írni egy kontroll led működtetését, hogy lássátok, mikor megy le a tápfesz 4 volt alá. Így ki lehetne szűrni,hogy rossz az akksi, vagy a szervók zavarnak be, vagy esetleg a FET-ek nyitnak össze?

Elküldve: 2012. április 29. vasárnap, 17:26
Szerző: GPeti
Nem mi válogatjuk össze hanem a kínaiak. Ezt a szabályzót készen lehet kapni.