Stringből szám.

Hogyan programozzak AVR chipet? Programozók beállításai...
Bascom nyelvű programok...
Válasz küldése
glbtech
DrótVégénSzéndarab

Stringből szám.

Hozzászólás Szerző: glbtech »

Halihó !
Eléggé kezdő vagyok, és megakadtam egy problémánál. Adott egy program ami soros porton fogadja az adatokat egy GPS vevőtől, és némi szűrés után LCD-re írja. Ezzel eddig semmi probléma nincs, nagyon szépen működik, de a GPS a sebesség adatot csomó/órában küldi. Tudom hogy létezik olyan gps szentencia ami tartalmazza km/h-ban is, de az adott modul nem küld ilyet. A GPS által küldött adatot stringben tárolom, kényelmes megoldás. Ebből kellene a sebességadatot kiszedni, és megszorozni 1.852-vel. Ugye a string-szám átalakításra van a VAL parancs. De ha a VAL-t úgy használom, hogy single típusú a cél ( hogy meglegyenek a tizedesjegyek is ), akkor valami elképesztően sok flash-t használna fel, egyszerűen nem fér bele a 2313-ba. Eddig a programmal 70%-on van, de ha csak beillesztem azt az egy val parancsot akkor rögtön kb. 126% lesz. Hogyan lehetne megkerülni, hogyan lehetne máshogy csinálni ? Bonyolítja a dolgot, hogy abban a 5 karakteres stringben amiben a sebesség van, az értéktől függően a tizedespont 3 helyen is lehet. ( Tehát pl. 0.000, 10.20, vagy 100.1 ) Van valakinek ötlete ? Nem szeretnék emiatt nagyobb kontrollert, már csak azért sem mert ez elsősorban csak egy teszt. Kinek van ötlete ami belefér a 30%-ba ? :-)
pkedvessy
Tranzisztorgyógyász

Hozzászólás Szerző: pkedvessy »

Nem tudom, hogy kevesebb memóriát eszik-e meg, de próbáld meg a következőt:
Kerekítsd a számot! Ezt eltárolod LONG-ként, megszorzod 1852-vel, visszaalakítod string-e, és úgy formázod, hogy visszafele a 3. karakter elé rakod a tizedes pontot! Szerintem valami ilyesmiben kellene gondolkodnod! Még azzal is spórolhatsz (persze a pontosság rovására), hogy csak 1,85-nek veszed a szorzót! Így még 1km/órán belül lesz az eltérés! Ekkor elfér WORD-ben is a változó, amivel további memóriát spórolsz meg!