Sziasztok,
Olyan kérdésem lenne,hogy hogyan lehet egy arduino analóg bemenetét, és digitális be-ki menetét multiplex segítségével megtöbbszörözni? Illetve a már összekötött áramkört hogy tudom a wiring nyelvel vezérelni.
Sajnos kezdő vagyok és nem is tervezem a témába való mélyebb elmerülést. Az interneten keresgettem a témában, de nem találtam számomra érthető példát, leírást.
Remélem érthetően fogalmaztam!
Előre is köszönök minden segítséget
Multiplex, de hogyan?
???
Mit értesz multiplex alatt?
Az M168 alapon az AVR-re van 6 Analóg bemeneted és 13 digitális ki/bemeneted. Annek kezelése Arduino nyelven megy.
Ha több analóg bemenet kell, a lehetőségek:
- külső ICvel oldod meg, ami maga digitalizál, és az adatokat az arduinoval kiolvasod (pl. SPI buszon kommunikálva a MCP3208-as IC-t használtam - arduino és bascom minta is van hozzá)
- nagyobb ICre váltasz (ATMega128; 1281; 2561; 1280)
A Wiringgel kezelheted a Mega128/1281/2561-et, arduinoval a M1280-t.
Itt azért kell a felbontásigény, ill sebesség (AVR-ben levő AD átalakító: 10 bites, max 15kHz-t tud).
Bemenetekre szintén ez igaz, hogy vagy nagyobb IC, vagy valami ún. portbővítőt használsz.
- I2C kommunikáció alapon: PCF8574 (?), MCP23008, MCP23017
- SPI alapon: MCP23S08, MCP23S016, MCP23S017
U.i.: Ha nem is tervezel a témába mélyebben belefolyni, akkor nem biztos hogy ezzel a feladat(résszel) kellene kezdeni... Az Analóg rész kezelése ~1-1,5 hónap ismerkedés után jön ált elő a chipeknél...
U.i.2: a feladat ismeretében könnyebben lehetne tippet adni...
U.i.3.: elképzelés/programkód?
Mit értesz multiplex alatt?
Az M168 alapon az AVR-re van 6 Analóg bemeneted és 13 digitális ki/bemeneted. Annek kezelése Arduino nyelven megy.
Ha több analóg bemenet kell, a lehetőségek:
- külső ICvel oldod meg, ami maga digitalizál, és az adatokat az arduinoval kiolvasod (pl. SPI buszon kommunikálva a MCP3208-as IC-t használtam - arduino és bascom minta is van hozzá)
- nagyobb ICre váltasz (ATMega128; 1281; 2561; 1280)