Direct Digital Synthesis ATMEGA-n

Processing/Wiring (illetve C) nyelvű programozási fogások, tippek. (AVR-Duino, Arduino, EthDuino, Diecimila, Severino, Nano, LilyPad)
Válasz küldése
apepee
Újonc
Újonc

Direct Digital Synthesis ATMEGA-n

Hozzászólás Szerző: apepee »

Sziasztok!
Elég kezdő vagyok mikrokontroller programozásban, ettől függetlenül azonnal nagy fába vágnám a fejszémet. DDS "procit" szeretnék gyártani, audió tartományban, 32 vagy 44 kHzig. A célom egy monofón, midis szintetizátort csinálni, mint Jarek AVRSynth-je. http://www.elby-designs.com/avrsynth/avrsyn-about.htm
Hogy miért írom magam és nem töltöm le azt? Fene tudja, szeretem tudni, hogy mi dolgozik az ember keze alatt, meg így csak olyan funkciója lesz, ami nekem kell.
Most ATMEGA8-on dolgozok. Egyenlőre saját 1 Mhz-es saját óráján próbálkozok, 8 Mhz-en fog majd járni.

Nagyon sokmindenhez nem értek. Többek között a megszakításokhoz sem. Ebben kéne segítség. Ha jól értem (amit akarok), megszakításokat kéne használnom.

Most úgy oldom meg a fix órajelet, hogy minden számolási ciklus után várok amíg (Timer0==255) nem lesz. A kimenetet csak ez után állítom be.
Viszont, ha a számolási ciklus valami miatt hosszabb (pl. jön egy input, aminek a frekit növelnie kell) és kifutok a timer0 idejéből, a frekvencia lefeleződik.
Van erre megoldás?
Timer1-et használjam?

A Timer0 azért célszerű, mert 8 Mhz/256 az 32kHz, ami tökéletes audió mintavételezés.

Kimenet: PortD 8 biten, R2R létrával. Sima oszciként szépen működik, meg tudom rajzolni a hullámformámat, ami nagyon hasznos, stb...

Valakinek esetleg tapasztalata DDS-ekben?

Üdv!
Pepe
Robert
Elektronbűvölő

Hozzászólás Szerző: Robert »

Hülye kérdés: miért nem célIC?

Kész megoldás:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1426199.html

A hullámformák megvannak?

Megszakítás: Bascom leírás-> Megszakítások.... Illetve a Timer fejezet...
http://avr.tavir.hu/modules.php?name=Co ... ies&cid=15
apepee
Újonc
Újonc