ds18s20 szenzor

visztani
Újonc
Újonc

ds18s20 szenzor

Hozzászólás Szerző: visztani »

helló!

nagyon láma kérdés, de kezdő vagyok. van egy avr-duino deszkám egy ext1 shielddel. beszereztem ds18s20-as szenzorokat.

az ext1-en van egy rj11-es bemenet.

4eres kábelre krimpeltem egy dugót és az rj11 3. ere ment a szenzor 2-es lábára, a 4. ér pedig a szenzor 1-es lábára.

beemeltem a onewire könyvtárat a programozóba és az eszközt a 11-es pinre állítottam be.

és ahogyan az sejthető: nem jött össze a dolog. :)

tudna valaki segíteni, sajnos nem nagyon értek a témához?
Robert
Elektronbűvölő

Hozzászólás Szerző: Robert »

Középső láb: DQ, széle 5V illetve 0V.
Ha parazitaként használod: 2 szélső összeköt, és a GNDre visz, míg a DQ az egyik lábra.
Fontos! a DQ és a 5V közt legyen felhúzóellenállás: 1k5..4.7 közti értékben (Ext1 panel tartalmazza).
agopet
DrótVégénSzéndarab

Re: ds18s20 szenzor

Hozzászólás Szerző: agopet »

Megvan! Nem tudom hova tenni a kérdésemet, de itt pár szó már rezonál, merek kérdezni:
A tanfolyamon I2C buszt tanulunk. A Shop-ban is kapható ennek megfelelő hőmérő. Pedig az 1 vezetékes busz is nagyon vonzó, ismertetőt is kaptunk.
Beltéri hőmérséklet-szabályozót építenék. Melyiket szeressem? A dallas vagy a philips buszt? Melyikben van hosszú idejű stabilitásban jobb hőmérő?
Ugye nem értelmetlen, ahogy kérdezem? Segítséget kérek: agopet
Robert
Elektronbűvölő

Dallast szeresd. Pontosabb.
A tanfolyam ráépülő részén lesz a Dallas busz. Ami sokkal több, mint a hőmérő. rengeteg apró trükk, rengeteg apróság jön elő. Ahogyan a Philips I2Cvel kapcsolatban is csak a felszínt kapargattuk...

A pontosságot nézd meg (tapasztalat nálam, szobahőfok környéke):
- Dallas (DS18x20): 0,2 fok pontosság, reprodukálhatóság:0,05 fok, 0,5-1 sec újramérési idő (~700 Ft a szenzor, 30m távolság, 70 db felfűzhető)
- I2C (LM75/TCN75AVOA): 1-2 fok pontosság, reprodukálhatóság: 1,5-2 fok, 0,1 sec újramérési idő (~300 ft a szenzor, 1-2 m távolság, max. 8 db felfűzhető)
Robert